Co vše se nedostalo do první Mafie?
Mafia byla na začátku zamýšlena, že bude ještě lepší než nakonec byla. Například osm let neměnící se staveniště v Hobokenu mělo postupně vyrůst v obývané domy. Textury samotné měli zabírat tři CD ale nakonec se spousta textur opakuje a celá hra je na třech CD. To že k tomuhle přistoupili bylo z dvou důvodů, aby to hra výkonově zvládala, protože VRAM tehdy bývala běžně i 8MB a také, že hry, před vydáním Mafie standartně byli na jednom nebo dvou CD. GTA 3 a VC nebo první Call of Duty byli na dvou CD a pak jejich následovníci v roce 2005 už na jednom DVD.
I když od začátku byl kladen důraz na singleplayer hra měla podporovat multiplayer, nebylo by to jako SAMP například ale spíš v uzavřených lokalitách jako jsou třeba závody na PS2 nebo deathmatch v nějakém interiéru.
Hra se původně měla Gangsters, tedy aspoň v článku na Bonuswebu z 26.4.2000. tak Mafia byla označována a měla být tehdy ve vývoji 16 měsíců. Což znamená že na Mafii začali pracovat v prosinci 1998 nebo lednu 1999. V Gangsters se původně počítalo s tím, že nebudete dělat pro jednoho mafiánského bosse neboli Dona Salieriho ale že vám různí mafiánští bossové budou zadávat úkoly (asi podobný styl jak v GTA děláte pro několik lidí). Měli jste třeba převážet zásilky nebo ukrást něco z daného objektu. Už tehdy měli rozdělanou misi Coura a dle Petra Vochozky to byla velmi těžká mise a radši zkusil jinou. V té době se engine jmenoval Insanity 2 a není jisté jestli to už byl LS3D (což byl engine použit ve finální Mafii) nebo ještě předchůdce.
Vochozka tehdy obdržel otázku "Jestli bude Gangster úspěšný bude i datadisk?" a odpověděl že by byl rovnou Gangsters 2. Takže to, že Mafia byla bez datadisku bylo plánováno dlouho. V budoucnu ještě asi něco napíšu o Mafia Betě.
petiik01, 1. 3. 2024 15:38
Super!
Odpovědět