Jdi na obsah Jdi na menu
 


1. 3. 2024

Co vše se nedostalo do první Mafie?

Mafia byla na začátku zamýšlena, že bude ještě lepší než nakonec byla. Například osm let neměnící se staveniště v Hobokenu mělo postupně vyrůst v obývané domy. Textury samotné měli zabírat tři CD ale nakonec se spousta textur opakuje a celá hra je na třech CD. To že k tomuhle přistoupili bylo z dvou důvodů, aby to hra výkonově zvládala, protože VRAM tehdy bývala běžně i 8MB a také, že hry, před vydáním Mafie standartně byli na jednom nebo dvou CD. GTA 3 a VC nebo první Call of Duty byli na dvou CD a pak jejich následovníci v roce 2005 už na jednom DVD.

2.jpg   087g.jpg

I když od začátku byl kladen důraz na singleplayer hra měla podporovat multiplayer, nebylo by to jako SAMP například ale spíš v uzavřených lokalitách jako jsou třeba závody na PS2 nebo deathmatch v nějakém interiéru.

Hra se původně měla Gangsters, tedy aspoň v článku na Bonuswebu z 26.4.2000. tak Mafia byla označována a měla být tehdy ve vývoji 16 měsíců. Což znamená že na Mafii začali pracovat v prosinci 1998 nebo lednu 1999. V Gangsters se původně počítalo s tím, že nebudete dělat pro jednoho mafiánského bosse neboli Dona Salieriho ale že vám různí mafiánští bossové budou zadávat úkoly (asi podobný styl jak v GTA děláte pro několik lidí). Měli jste třeba převážet zásilky nebo ukrást něco z daného objektu. Už tehdy měli rozdělanou misi Coura a dle Petra Vochozky to byla velmi těžká mise a radši zkusil jinou. V té době se engine jmenoval Insanity 2 a není jisté jestli to už byl LS3D (což byl engine použit ve finální Mafii) nebo ještě předchůdce.

fig7.png        mafia-26722_1088623.jpg

Vochozka tehdy obdržel otázku "Jestli bude Gangster úspěšný bude i datadisk?" a odpověděl že by byl rovnou Gangsters 2. Takže to, že Mafia byla bez datadisku bylo plánováno dlouho. V budoucnu ještě asi něco napíšu o Mafia Betě.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

petiik01, 1. 3. 2024 15:38

Super!